Uğur Dündar’ın 8 yıl önce dediğini bilirkişi şimdi dedi

22 Mart 2013 Cuma

Isparta'da 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasında açıklanan bilirkişi raporu Uğur Dündar'ın 2005 yılında yazdıklarını doğruladı.

Isparta’da 30 Kasım 2007′de 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasıyla ilgili davanın dün görülen 18′inci duruşmasına bilirkişi heyetinin hazırladığı rapor damga vurdu. Raporda  “Bu kadar arıza ve eksikliğe rağmen uçağın uçmasına izin verilmesi, kazanın başlıca sebebidir. Uçmaması gereken bir uçak, düşmemesi gereken bir yerde düşmüştür” denildi.
Atlas Jet, World Focus Havayolları, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve pilotlar açısından ayrı ayrı değerlendirmelerin yapıldığı bilirkişi raporunda kaza yapan uçakta CVR (kokpit ses kayıt cihazı), FDR (uçuş verileri kayıt cihazı), EGWPS (geliştirilmiş yere yakınlık uyarı cihazının) gayri faal durumda, ayrıca flapların da arıza nedeniyle çalışmaz durumda olduğu belirtildi.
Raporda “Bu cihazlar ve özellikle EGWPS çalışıyor durumda olsa idi kazanın önlenmesi kesinlikle mümkün olabilecekti. Kaldı ki bu kadar bakım noksanı ve arızası bulunan uçağın başka aletlerinin de çalışıp çalışmadığı bilinmemektedir. Merhum pilotlar sadece ve sadece bakım noksanı ve arızalı olduğunu bildiği bir uçakla uçmaya zorlandıkları için olayın ve zararlı sonucun gerçekleşmesinde tali kusurludur” denildi.
UĞUR DÜNDAR 8 YIL ÖNCE DEMİŞTİ
Sözcü Gazetesi yazarı Uğur Dündar, bundan 8 yıl önc, bugün bilirkişi raporunda yer alan vahim iddiaları gündeme getirmişti. Dündar,  Isparta’da meydana gelen kazanın hemen ardından CNN Türk canlı yayınında Atlasjet’in kaza yapan uçağı kiraladığı World Focus firmasıyla ilgili çarpıcı iddialarda bulunmuştu. Dündar, 2005 yılında yaptığı bir habere atıf yapmış, uçakların bakımıyla yükümlü World Focus firmasının yeterli bakım yapabilecek nitelikte olmadığını söyleyerek uçağın teknik hata nedeniyle değil insan hatası sebebiyle düştüğü iddialarında bulunmuştu.
8 Kasım 2005′te çıkan Uğur Dündar – Tolga Özbek imzalı haberde, World Focus’un 10 milyon dolarlık borcu nedeniyle bakımını yaptıramadığı uçakları THY’ye kiraladığı belirtilmişti.
Uğur Dündar’ın haberine göre borçlarını ödeyemeyen havayolu bakım hizmetlerini de aksatmıştı. Yedek parça alımı yapamayan şirkete borçlarını ödemediği için MNG ve Free Bird Havayolları da teknik hizmet vermemeye başlamıştı. Bakımsız uçaklarda arka arkaya yaşanan olaylar pilot ve kabin memurlarını da huzursuz etmiş, ücretlerini iki aydır alamayan personel, `emniyetsiz` buldukları uçaklarda görev yapmamak için sağlık raporu almaya başlamıştı
sozcu.com.tr
Sitene Ekle

0 yorum:

Yorum Gönder

Teşekkürler...

 
Kemalist Kuvvet © 2011 | Designed by RumahDijual, in collaboration with Online Casino, Uncharted 3 and MW3 Forum
www.yuzde55.com